Zašto je dobro sjediti na lopti?

lopta sjedenje

Dugotrajno sjedenje je veliki problem današnjice. Tijekom sjedenja štetimo svome tijelu, kao i organizmu, što dugoročno dovodi do nastanka mnogih zdravstvenih tegoba.

Kao prva tegoba javlja se bol u leđima, koju prati bol u vratu i ostalim dijelovima tijela te nerijetko i osjećaj tromosti. Već pri prvim simptomima, kvaliteta života se znatno smanjuje, a bolovi postaju sve jači i učestaliji.

Tijekom sjedenja trošimo najmanje energije, pa se tako povećava i tjelesna težina, a u velikom broju slučajeva kombinacija sjedilačkog života i nezdrave prehrane dovede do pretilosti.

Proizvodnja inzulina tijekom sjedenja uvelike se smanjuje što povećava rizik od dijabetesa. Dugotrajnim sjedenjem raste rizik i od kardiovaskularnih bolesti te se razina nama potrebnog, dobrog kolesterola smanjuje za čak 20 %. Također, neka istraživanja su potvrdila kako sjedenje povećava rizik od mnogih vrsta raka.

Kako spriječiti posljedice sjedilačkog načina života?

Za većinu ljudi sjedilački način života je neizbježan, ako isti rade u uredu te moraju provoditi 8 sati dnevno sjedeći. No, ako ste jedni od onih koji svojevoljno dugotrajno sjede, predlažemo vam da prekinete tu lošu naviku.

Posljedice sjedilačkog načina života možete spriječiti jednostavnim životnim promjenama:

  • Svakih 15 do 30 minuta ustanite, protegnite se ili prošećite po uredu.
  • Ako je moguće, na posao putujte biciklom ili prošećite.
  • Kada završite s poslom, pokušajte što manje sjediti ostatak dana, odite u šetnju ili u kupovinu namirnica.
  • Pripazite na čemu sjedite.

Odabir stolice za ured od velike je važnosti jer će ona utjecati na položaj tijela tijekom sjedenja. Alternativa sjedenju na tradicionalnim, često neudobnim stolicama je lopta za sjedenje.

Lopta za kvalitetu sjedenja

Lopta za sjedenje, za razliku od tradicionalnih stolaca, potiče pravilno držanje tijela tijekom sjedenja. Osim za sjedenje, možete ju koristiti i za vježbu te za istezanje, čime ova čarobna loptica postaje vrlo praktična.

Sjedenje na lopti zahtjeva korištenje trbušnih mišića i mišića trupa, a potrošnja kalorija se uvelike povećava u usporedbi sa sjedenjem na običnom stolcu. Namjena lopte za sjedenje je povećanje mišićne stabilnosti trupa i zglobova, fleksibilnosti tijela, jačanje trbušne muskulature te podizanje aerobne kondicije.

S obzirom na to da lopta povećava opterećenje posturalnih (dubokih) mišića, savjetuje se postepeno povećavati korištenje lopte dok se tijelo ne navikne.

Isto tako, izaberite loptu koja je prilagođena dugotrajnom sjedenju, a takva na dnu ima “pomoćne drškice”, koje pomažu ravnoteži. 

Članak uređen:

Saznajte više o kolesterolu u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o dijabetesu u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

3.75 / 5   4

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: kako sjediti na pilates lopti, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Zašto je dobro sjediti na lopti?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.