Što je to wellness turizam i kako ga uspješno razvijati?

masaza

Wellness nije samo filozofija življenja već izraz koji se koristi za naziv skupa zdravstveno-preventivnih i turističkih usluga putem kojih se postiže dobro zdravlje “duše i tijela“ i osjećaj zadovoljstva životom.

Wellness turiistička ponuda osim smještaja u turističkom objektu obuhvaća ponudu raznovrsnih masaža, kozmetičke njege, programe na bazi ljekovitih činitelja, alternativne medicine, saune, bazene, rekreaciju, zdravu prehranu, kao i programe za duhovno zdravlje ili osobni rast i razvoj.

Wellness turizam je svrstan u podskupinu zdravstvenog turizma.

Wellness turizam se prvi put spominje krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća, kada su 1989. austrijske terme Bad Hofgastein u svom prospektu upotrijebile izraz „magic wellness“. U Europi se wellness naglo razvija 90-tih godina prošlog stoljeća, posebno u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj. U tom periodu su zdravstvena osiguranja prestala financirati zdravstveno-turističke boravke svojih osiguranika u lječilištima, koja su zbog opstanka, mijenjale i obogaćivale svoju ponudu, infrastruktutu i kvalitetu usluge prateći zahtjeve svojih posjetitelja – samoplatioca.

Wellness se u mnogim lječilištima uvodio kako bi zadovoljio potrebe i očekivanja gostiju koji su za vrijeme boravka radi oporavka od bolesti ili unaprijeđenja zdravlja u lječilištu, očekivali uz medicinske tretmane i hotelsku razinu usluge – više hedonizma, pažnje, njege i višu kvalitetu usluge. Wellness se uskoro proširuje izvan lječilišta, postaje „moda“ ili „trend“ i mnogi ga hoteljeri uvode kao dodanu vrijednost kako bi ojačali konkurentnost na sve globalnijem turističkom tržištu.

Karakteristike i činitelji razvoja wellness turizma

Wellness centar u okviru hotela – karakterizira vrhunska oprema i uređenje prostora sa više vrsta sauna, tuševa doživljaja, kneipp sustava, relaksacijski bazeni, whirpooli za zračnim i vodenim masažama. U sklopu wellness prostora je fitness, dvorana za vježbanje, rekreaciju, radionice osobnog rasta i razvoja. Hotelski menu-i se nadopunjavaju zdravim obrocima – nutricionistički i energetski izbalansiranim.

Pazi se na detalje, dizajn, miris, svjetlo, boju, privatnost, pažnju, uslužnost, ponašanje i komunikaciju sa gostom.

Wellnessu turisti očekuju tretmane dodirom i razgovorom, vodom i toplinom, mirisom, bojom, zdrave zalogaje, individualne trenere, radionice osobnog rasta i razvoja, meditacije, autogeni trening, individualni pristup – pažnju, privatnost, točnost, higijenu, sigurnost – ili jednom riječju “istinski wellness” i vrhunsku kvalitetu usluge.

Wellness putovanja su obilježena kratkim trajanjem (2-3 dana), ali većim brojem putovanja godišnje.

O čemu ovisi uspješan razvoj wellness turizma?

Uspješan razvoj wellness turizma ovisi o više faktora među kojima su:

  • cjelovita i raznolika paleta usluga za unaprijeđueu zdravlje „duše i tijela“
  • ponuda programa i proizvoda baziranih na prirodnim ljekovitim činiteljima iz lokalnog okruženja
  • efikasna organizacija rada
  • upravljanje materijalnim i financijskim resursima
  • efikasan marketing

wellness-turizamPosebnu ulogu u wellnessu imaju wellness kadrovi. Osim voditelja wellness centra, djelatnika na recepciji i tehničkog osoblja, većina wellness djelatnika su stručni kadrovi (kozmetičari, maseri, fizioterapeuti, treneri, nutricionisti, liječnici) koji osim stručnih znanja i vještina posjeduju znanja o turizmu, sa naglaskom na uslužnost i komunikaciju sa gostima.

Konkurentnost wellness ponude se često bazira upravo na stručnim znanjima i vještinama wellness stručnih djelatnika ili specijalizacijom na pojedini wellness program ili temu koja bi trebala biti oslonjena na ključne resurse destinacije – ljekovite činitelji ili specijalizirane kadrovi za pojedinu wellness uslugu.

Na taj način se stvara prepoznatljivot, i dodatni razlog da turisti prema svojim potrebama i željama odabiru ciljane programe i destinaciju. Diferencijacija wellness turističke ponude u kvalitetu usluge je uvjet za konkurentnost u sve rastućoj konkurenciji i sve probirljivoj publici wellnessa. 

Članak uređen:

Ocjenite članak

5 / 5   1

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Što je to wellness turizam i kako ga uspješno razvijati?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.