Kako trenirati i sačuvati zdrava koljena?

trčanje

Bilo da se profesionalno bavite sportom ili ste samo rekreativac, potrebno je znanje o tome kako zaštiti koljena od ozljeda.

Pazite na kilograme

Svaki suvišni kilogram pet puta više opterećuje koljeno. Zamislite onda koliko će opterećenje izazvati višak od 10 kilograma. Između ostalog debljina utječe i na pojavu osteoartritisa u koljenima. To je veoma problematična vrsta artritisa koji nanosi veliku štetu hrskavici koljena.

Prehrana

Mediteranska dijeta je iznimno dobra za koljena. Pokušajte u prehranu ubaciti što više voća, povrća i proteina te pijete što više vode.

Zagrijavanje prije treninga

vjezbanje

Zagrijavanje treba biti nezaobilazni dio vaše trening rutine. Samo pet do deset minuta zagrijavanja može spriječiti moguće ozljede. Ako odmah krećete s glavnim dijelom treninga, rizik od povrede je iznimno velik. Rizik od ozljede dodatno smanjujete i istezanjem nakon treninga.

Vježbe za koljena

Usredotočite se na vježbe koje pogađaju mišiće nogu, pogotovo one oko koljena. Mnogi često zanemaruju važnost tih mišića, a oni osiguravaju čvrsta i zdrava koljena.

Izvodite vježbe za ravnotežu, kao i one koje jačaju kvadricepse i stražnju ložu. Vožnja bicikla je odličan primjer, osim što je izvrstan aerobni trening, jača mišiće oko koljena pa ukoliko i imate problema s koljenima slobodno možete voziti bicikl jer za razliku od trčanja ne stvara kompresije u samom zglobu koljena.

Slušajte svoje tijelo

Nemojte pretjerivati s vježbanjem. Povećanje težine, ponavljanja ili vrijeme treninga treba se dogoditi u malim koracima. Premda je normalno da se osjeća bol nakon treninga, nije normalno doživjeti bol tijekom treninga. Ako osjetite bol, primijetite oteklinu ili neki drugi znak ozljede, posjetite liječnika.

Oprezno s lijekovima

Lijekovi vam mogu pomoći da smanjite bol, ali nisu rješenje. Brojni lijekovi mogu imati neugodne nuspojave, tako da ih koristite oprezno po preporuci liječnika.

Tražite stručno mišljenje

Ako ozlijedite koljeno, prvo trebate posjetiti liječnika koji će vam odrediti terapiju. Kompresije koljena također mogu pružiti koljenu potporu koja je potrebna. Konačno, prehrambeni dodaci (glukozamin sulfat, kurkuma, i neki drugi) mogu biti korisni tijekom procesa oporavka.

Članak uređen:

Ocjenite članak

5 / 5   1

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Kako trenirati i sačuvati zdrava koljena?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.