Vitamin C – unosimo li ga dovoljno?

Vitamin C

Vitamin C (askorbinska kiselina) je važan antioksidant (više o antioksidantima i kako djeluju pročitajte ovdje). Ovaj vitamin važan je za kožu, daje joj elastičnost i mladolik izgled. Pomaže u zacjeljivanju rana i formiranju vezivnih tkiva i neohodan je za apsorpciju željeza u probavnom sistemu.

Vitamin C je termolabilan (osjetljiv na temperaturne promjene), tako da se kuhanjem gubi. Budući da zapadnjačka prehrana podrazumijeva dosta prženja i dugog kuhanja, čak i one osobe koje konzumiraju obilje povrća i voća mogu imati deficit vitamina C.

Vitamin C preporučljivo je konzumirati putem sirovog, svježeg voća i povrća (voćna salata, svježe iscijeđeni sokovi od voća i povrća, salate od svježeg povrća).

Svi znamo da je limun bogat vitaminom C i u zimskom periodu često pijemo čaj s limunom, no ono što je većini nepoznato je da se na visokim temperaturama vitamin C iz limuna gubi, te da kada dodamo limunov sok u vrući čaj dobijemo samo kiseo čaj- bez vitamina C.

Limunov sok treba dodati kada se čaj ohladi dovoljno da ga možemo piti, ne prije.

Vitamin C pripada grupi vitamina koji su rastvorivi u vodi, tako da se višak vitamina C ne pohranjuje u organizmu tako dugo (poput vitmaina D, E, K I A) i trebamo ga unositi svakodnevno. Ako ste jednom tjedno popili litru limunade ili pojeli kilogram citrusa, to neće opskrbiti vaše potrebe za vitamom C tijekom cijelog tjedna.

Najvažniji izvor vitamina C su svježe voće i povrće (citrusi, kivi, šumsko voće, crvene i zelene paprike, rajčice, brokule i zeleno povrće)

Vitamin C neophodan je za apsorpciju željeza u probavnom sistemu, tako da deficit ovog vitamina povećava rizik od obolijevanja od anemije.

Ukoliko se neka od navedenih teza ispod odnosi na vas (posebno više njih) onda vam je potrebno više vitamina C i razmislite o dodatnom unosu vitamina C putem prehrane i suplemenata:

  • U prehrani ne unosite dovoljno svježeg, sirovog voća i povrća
  • Oporavljate se od operacije, povreda ili težih opekotina
  • Imate problema sa zdravljem desni (krvarenje desni, upala desni)
  • U drugom ste stanju ili dojite
  • Pušač ste

Znaci deficita vitamina C

Znaci deficita vitamina C očituju se najprije po bolesti desni (upala desni, krvarenje desni, skorbut), te suhoj koži i kosi bez sjaja, sklonoj pucanju. Budući da je vitamin C neophodan za apsorpciju željeza u organizmu, deficit ovog vitamina može povećati rizik od obolijevanja od anemije.

Najbolji način koznumiranja vitamina je putem prehrane, no ako su vam potrebni suplementi, onda odberite pažljivo proizvođača i uzimajte samo onu dozu koja je dnevno preporučena.

Ukoliko ste u nedoumici trebate li uzimati suplemente ili ne, predlažemo da pročitate tekst: Suplementi – trebamo li ih uzimati ili ne?

Članak uređen:

Ocjenite članak

3.67 / 5   3

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: koliko jedan limun ima vitamina c, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Vitamin C – unosimo li ga dovoljno?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.