Suhe smokve – slatki izvor zdravlja

Organske suhe smokve predstavljaju najbolje od sušenog voća. Osim slatkog okusa, krasi ih i predivna kremasta tekstura koja će oduševiti svakog gurmana. Suhe smokve su odlična alternativa datuljama te ih možete koristiti u desertima, sokovima ili kao zdrav međuobrok.

U nastavku teksta pročitajte koje sve benefite za zdravlje mogu ponuditi suhe smokve:

Suhe smokve su bogate vlaknima

Suhe smokve su puno bolji izvor topivih vlakana, s 4-5 grama po plodu u odnosu na datulje koje imaju oko 2-3 grama. Smokve su također povezane sa zdravom probavom, a također doprinose i zdravlju srca.

Sadrže manje šećera od datulja

Za sve vas koji paze na unos šećera, bit će vam drago znati da suhe smokve sadrže manje šećera od datulja. Dvije do tri datulje imaju oko 23 grama šećera (ovisno o veličini), dok ista količina suhih smokava ima samo 13 grama šećera.

Suhe smokve

Suhe smokve sadrže minerale

Smokve također nude više minerala, osobito željeza, magnezija i kalcija, od datulja. Jedina iznimka je kalij, kojeg smokve još uvijek imaju mnogo, ali ga datulje imaju više. Suhe smokve su također odličan izvor cinka. Kalcij je važan nutrijent za jake kosti i zdrav živčani sustav, kao što je i magnezij i željezo. Cink doprinosi zdravlju imunološkog sustava, a također može pomoći u borbi protiv upala.

Sadrže manje kalorija od datulja

Smokve imaju 15 posto manje kalorija od datulja. Iako se možda ne čini kao veliki iznos, 15 posto mase čini veliku razliku.

Suhe smokve uklanjaju višak estrogena

Kada radi ispravno, naše tijelo proizvodi pravu količinu estrogena koja je u tom trenutku potrebna. Međutim, toksini iz okoliša i loša kvaliteta prehrane mogu utjecati na stvaranje viška estrogena.

Previše estrogena u tijelu može dovesti do debljanja, promjena raspoloženja, uzrokuje sindrom policističnih jajnika u žena, glavobolje, pa čak i rak dojke ili rak maternice. Neke namirnice, naravno, pomažu ukloniti višak estrogena, a smokve su jedna od najboljih, najpoznatijih namirnica za ovo pitanje (uz šipak, luk, avokado, kelj i brokulu).

Uz sve ove dobrobiti za zdravlje, tko može odoljeti smokvama? Nabavite svoju dozu ovog suhog voća i uživajte u bogatom okusu i velikim zdravstvenim prednostima koje donosi.

Članak uređen:

Vodič kroz suho voće

Saznajte više o vlaknima u sljedećim tekstovima:

Ocjenite članak

4.28 / 5   18

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: suhe smokve, smokve, smokve suhe, suhe smokve i proljev, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Suhe smokve – slatki izvor zdravlja

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. U prilogu o suhim smokvama smeta mi to poređenje s datulom na način da se datula omalovažava. Datule su posebne voćke, rajske. U njima su zdravi ugljikohidrati, svi vitamini i minerali.

    Ne bi bilo loše kada bi iz texta izbacili poređenje s datulama. Hvala😊