Kako smanjiti unos soli?

sol

Previše soli u prehrani može uzrokovati zadržavanje vode u organizmu. Ta dodatna tekućina može negativno utjecati na srce i krvne žile. Višak uzrokuje visoki krvni tlak, što može dovesti do bolesti srca i moždanog udara. Visoke količine soli povećavaju rizik od bubrežnih kamenaca i gubitka koštane mase.

U nastavku pročitajte kako možete smanjiti sol u prehrani.

U kuhinji

  • Prepolovite količinu soli koju inače koristite pri kuhanju. Još bolje, izbacite svu sol iz obroka. Umjesto toga, koristite bilje i začine. Začini koji nemaju natrija su najbolji izbor. Na primjer, češnjak u prahu.
  • Nemojte dodavati sol u vodu kada kuhate rižu ili tjesteninu.
  • Isperite tunu, grah i ostalu konzerviranu hranu s hladnom vodom prije uporabe.
  • Izbjegavajte ili koristite umjereno: soja sos, teriyaki umak, Worcestershire umak i taco umak.
Sol

U trgovini

  • Naučite čitati deklaracije. Namirnice koje su niske u soli će imati manje od 140 mg po obroku ili manje od 5% dnevne vrijednosti. Sol može biti skrivena u drugim sastojcima, zato tražite sastojke koji imaju “natrij” ili kemijski simbol “Na” u imenu.
  • Izbjegavajte slane grickalice poput čipsa, kikirikija i pereca.
  • Izbjegavajte ili ograničite ove namirnice u prehrani jer su vrlo visoke u soli: slanina, smrznuto pohano meso, hrenovke, srdele i dimljene ribe.

Za stolom

  • Maknite soljenku s kuhinjskog stola. Ako ste navikli na soljenje  hrane, postupno smanjite količinu soli koju dodajete u svoje obroke. Unutar 6 do 8 tjedana, više nećete imati potrebu za soljenjem hrane.
  • Pospite ocat ili limunov sok po povrću umjesto soli.
  • Gledajte svoje porcije. Ako želite grickati nešto slano, to je u redu. Samo pojedite umjerenu količinu.

Članak uređen:

Saznajte više o krvnom tlaku u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o zdravlju srca i kardiovaskularnog sustava u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o moždanom udaru u sljedećim tekstovima:

Ocijenite članak

5 / 5   3

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Kako smanjiti unos soli?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Malo se o tome piše, ali dnevne potrebe za natrijem u oko 500 mg, tako da NE SOLITE HRANU.