Fizička aktivnost – ključ za kvalitetniji život i zdravo samopouzdanje

Fizička aktivnost

Danas sve više spoznajemo istinitost stare izreke “u zdravom tijelu zdrav duh“. Mnoštvo je istraživanja već dokazalo povezanost fizičkog i mentalnog stanja ljudi, odnosno njihov međusobni utjecaj. Tako je jedan od glavnih problema s kojima se ljudi bore ujedno i glavni uzrok brojnih zdravstvenih poteškoća – višak kilograma. Samim time često se postavljaju pitanja: kako najbrže smršaviti, koje su najbolje vježbe za mršavljenje, je li dobro brzo mršavljenje bez dijete, gdje mogu pronaći tjedni jelovnik za mršavljenje i slično…

Europska zdravstvena anketa otkrila je poražavajuće činjenice za Hrvate: čak 67,5% muškaraca (najviše u Europi) te 48,3% žena ima višak kilograma.

Održavanje normalne tjelesne težine – kako najbrže smršaviti?

Višak kilograma jedan je od uzročnika bolesti kao što su: bolesti srca, moždani udar, dijabetes, astma, visoki krvni tlak, apneja u snu i druge. Do viška kilograma dolazi kad osoba putem hrane unosi više energije nego što je potroši na dnevnoj bazi. Drugim riječima, previše jede ili ima premalo fizičke aktivnosti (ili oboje). Također, može pridonijeti genetika, određene vrste lijekova (recimo antidepresivi), hormonalni poremećaji (osobito štitnjače) te neke vrste bolesti. Kako do viška kilograma primarno dolazi kad unosimo više kalorija nego što li potrošimo, da bismo poništili učinke, potrebno je imati zdravu prehranu i povećati fizičku aktivnost. Od zdrave prehrane potrebno je na tanjur stavljati meso bez masti, ribu, voće i povrće, cjelovite žitarice te mliječne proizvode s malo masti, a smanjiti ili izbaciti napitke s puno šećera, masni fast food, kolače, sladoled, grickalice poput čipsa i slično.

Vježbanjem do samopouzdanja
Foto: Hug Your Life

Pozitivni učinci fizičke aktivnosti 

Fizička aktivnost doprinosi održavanju normalne tjelesne težine, čime se pak smanjuje rizik od brojnih bolesti. Osim toga, fizička aktivnost pozitivno djeluje i na naš mozak – stimulira otpuštanje određenih kemikalija koje nas čine sretnima i opuštenima. Kako vježbanje dovodi više kisika u različite dijelove tijela, ono rezultira i dvjema naizgled kontradiktornim stvarima: povećanjem energije i većom kvalitetom sna. 

Osim što nam višak kilograma donosi zdravstvene poteškoće, često osobe doživljavaju problem i kao čisto estetski, stoga ne čudi što veliki postotak nas ima “boljku“ u obliku viška kilograma ili pak jednostavno želi učvrstiti svoje tijelo. Zadovoljstvo vlastitim izgledom rezultira zdravim samopouzdanjem, što pak dovodi do smanjenja stresa, mentalne stabilnosti i lakšeg nošenja sa svakodnevnim problemima.

Kretanjem do zdravlja
Foto: Hug Your Life

Vrste fizičke aktivnosti

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) odraslima u dobi od 18 – 64 godine preporučuje 150 – 300 minuta umjerene aktivnosti tjedno, ili pak 75 – 150 minuta visoke fizičke aktivnosti tjedno. Izbor fizičkih aktivnosti je velik, a najbolje bi bilo odabrati one koje vama najbolje odgovaraju te kombinirati aktivnosti iz tri glavne kategorije:

  • vježbe fleksibilnosti (npr. joga) – rad na povećaju fleksibilnosti mišića i zglobova;
  • aerobne ili kardio vježbe (npr. hodanje, trčanje) – rad na kardiovaskularnom sustavu;
  • anaerobne vježbe (npr. dizanje utega, sprintanje) – rad na izgradnji mišića.

Uz klasično vježbanje, pomoći će i sitnice koje možete uključiti u svakodnevnu rutinu. Umjesto dizala u zgradi koristite stepenice, auto zamijenite pješačenjem ili bicikliranjem. Izađite nekoliko stanica prije iz tramvaja ili autobusa te nastavite pješice, a umjesto izležavanja ispred TV-a odlučite se na laganu šetnju.

BodyBurner PRO – pomoć za ubrzano sagorijevanje masti

BodyBurner PRO
Foto: Hug Your Life

Odlučite li se na fizičku aktivnost, proces potrošnje kalorija će svakako ubrzati fat burneri. To su proizvodi koji svojim sastavom stimuliraju termogenezu – proces koji masno tkivo pretvara u energiju, ubrzava metabolizam masnoća i diže temperaturu tijela. Drugim riječima, dolazi do veće potrošnje kalorija i ubrzanog sagorijevanja masnoća uz inhibiranje apetita. 

Dodatak prehrani BodyBurner PRO nudi inovativnu formulu za poticanje metabolizma makronutrijenata*. Samo dvije kapsule pune njegovih 15 aktivnih sastojaka uz visoku učinkovitost djeluju kod vježbanja, ali i u stanju mirovanja. Uz vježbanje i pravilnu prehranu sagorijevajte masnoće, povećajte energiju i poboljšajte učinke mršavljenja. Promijenite svoj život već danas te spriječite rizik od problema povezanih uz pretilost i prekomjernu težinu. Fizička aktivnost, zdrava prehrana te dodaci prehrani mogu vam pomoći u poboljšanju kvalitete života te očuvanju fizičkog i mentalnog stanja! 

*Makronutrijenti su masti, ugljikohidrati i bjelančevine.

  • KROM, BIOTIN, CINK – doprinose normalnom metabolizmu makronutrijenata.
  • CINK – doprinosi normalnom metabolizmu ugljikohidrata i masnih kiselina.
  • VITAMIN B6 – doprinosi normalnom metabolizmu proteina i glikogena.
  • KROM – doprinosi održavanju normalne razine glukoze u krvi.
  • BIOTIN, VITAMINI B2, B6, B12 – doprinose normalnom metabolizmu stvaranja energije.
  • VITAMINI B2, B6, B12 – doprinose smanjenju umora i iscrpljenosti.
  • VITAMINI B2, B6, B12 – doprinose normalnom funkcioniranju živčanog sustava.
  • VITAMIN D3 – doprinosi održavanju normalne funkcije mišića i normalnih kostiju.

Članak uređen:

Ocijenite članak

3.29 / 5   7

Foto: Hug Your Life

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Fizička aktivnost – ključ za kvalitetniji život i zdravo samopouzdanje

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.