Dramske radionice koje pomažu djeci nositi se s poteškoćama

dramske radionice za djecu

Dramske igre i predstave imaju značajan utjecaj na emocionalni i intelektualni razvoj djeteta. U sklopu dramskih radionica Dramatuljci, koje će u Zagrebu od 3. listopada voditi dr.sc. Dragana Vučić Đekić, pored dramskih igara i improvizacija, djeca će imati priliku zaigrati u komedijama te tako razvijati smisao za humor koji je ključan za emocionalnu inteligenciju.

Smijeh je oblik terapije, pa će dio repertoara Dramatuljaka biti i predstave prema terapijskim pričama koje pomažu roditeljima i djeci nositi se sa svakodnevnim životnim situacijama i promjenama, emocijama i stanjima poput dosade, straha, sramežljivosti, lijenosti, sebičnosti, agresivnosti među vršnjacima.

Dramske radionice nude niz dobrobiti, od kojih izdvajamo šest najvažnijih:

Samopouzdanje

Stalno pohvaljivanje djeteta za sve što napravi može imati više štete nago koristi kad je riječ o izgradnji samopouzdanja. Dijete se može naviknuti na stalne pohvale i teško će se nositi s bilo kakvom kritikom i neuspjehom.

Na dramskim radionicama djeca kroz različite uloge i dramske situacije izražavaju svoje misli i emocije, iznalaze rješenja, ostvaruju vlastite ideje što značajno utječe na izgradnju samopouzdanja.

Maštovitost

Einstein je rekao kako je mašta važnija od znanja. Često kažemo kako djeca imaju „veliku maštu“, ali zapravo zaboravljamo kako VELIKA ona može biti. Njezino Veličanstvo, mašta, koja inače caruje djetinjstvom, posebno se razvija i dolazi do izražaja na dramskim radionicama.

Mašta je zapravo kreativan način razmišljanja. Ona nije udaljavanje od stvarnosti kako se često smatra, već mogućnost promatranja poznatih stvari u posve novim odnosima.

Dramske radionice za djecu

Empatija

Empatija je sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi (ali, rekla bih, i svih živih bića) te stavljanje u kožu drugoga. Ona je važan korak na putu socijalizacije djeteta jer predstavlja oblik emocionalnoga povezivanja s drugima.

Igrajući različite uloge na dramskim radionicama djeca ne izražavaju samo vlastite emocije, već razvijaju razumijevanje i toleranciju prema emocijama drugih ljudi. Istraživanja pokazuju kako su empatična djeca društvenija, uspješnija i zadovoljnija u školi.

Komunikativnost

Dramsko izražavanje objedinjuje, više nego bilo koja druga umjetnost, verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Iskustvo je pokazalo kako djeca koja su uključena u dramske aktivnosti imaju veću lakoću pismenoga i usmenoga izražavanja, tečan izgovor, uvjerljiv govor te nemaju poteškoća s nastupima u javnosti.

Kroz dramske igre razvijaju se vještine koje prate dobroga govornika, slušanje i promatranje.

Komunikacija

Koncentracija

Djeca često imaju poteškoća s koncentracijom, ne samo u rješavanju školskih obveza, već i inače tijekom svakodnevnih aktivnosti. Taj nedostatak koncentracije može utjecati na ponašanje djeteta (razdražljivost) te mu otežati učenje (pisanje, čitanje) i djelovati na pamćenje.

Dramske radionice sadrže niz fizičkih i mentalnih vježbi i igara koje poboljšavaju koncentraciju, usredotočenost i pamćenje, a istovremeno su zabavne.

Suradnja

Na dramskim radionicama djeca uče stvarati zajedno, surađivati, uče slušati druge i prihvaćati njihova gledišta. Ni jedna umjetnička forma se ne temelji toliko na suradnji kao gluma.

Na dramskim radionicama djeca se uče međuljudskim odnosima i popularno rečeno „timskome radu“ što je od presudne važnosti u životu, školi i svakodnevici. Ishod te kreativne suradnje može biti dobra predstava, ali puno važnije od toga je uživanje u samome stvaralačkome procesu.  

Autor: dr.sc. Dragana Vučić Đekić

www.dramatuljci.com

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   1

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu