Blue beauty pokret – održiva kozmetika za zaštitu oceana

blue beauty

Blue beauty je novi pokret fokusiran na smanjenje plastičnog otpada s ciljem zaštite oceana od plastike i kemikalija koje se nalaze u kozmetici. Pokret se javio kao odgovor na činjenicu da kozmetička industrija proizvodi ogromne količine plastike koje najčešće završavaju u oceanima.

Cilj blue beauty pokreta je kreiranje održive kozmetike kako bi se zaštitili oceani i druge vodene površine. Više o utjecaju kozmetike na oceane te kako podržati ovaj pokret, saznajte u nastavku.

Blue beauty i green beauty – razlike

Za razliku od blue beauty pokreta koji se javio nedavno, green beauty pokret prisutan je već duže vrijeme.

Cilj green beauty pokreta je zaštita okoliša i upotreba „čistih“ i održivih sastojaka u kozmetici dok se blue beauty pokret fokusira na zaštitu oceana i utjecaj pakiranja kozmetičkih proizvoda na vodene površine.

Iako se razlikuju po nekim aspektima, oba pokreta zalažu se za održivu kozmetiku i u cilju im je zaštititi okoliš te usporiti klimatske promjene.

Utjecaj kozmetike na oceane

Kozmetička industrija jedan je od najvećih proizvođača jednokratne plastike. Procjenjuje se da godišnje proizvede više od 100 milijardi kozmetičkih pakiranja. Najčešće su proizvedena od plastike koja se ne može reciklirati, zbog čega takav otpad često završi u oceanima.

Osim toga, određeni kozmetički proizvodi u sebi sadrže mikroplastiku tj. male čestice plastike koje najčešće završe u našim odvodima kroz koje dospiju u oceane i ostale vodene površine.

Poznato je da je trenutno najveći zagađivač oceana upravo plastika. Plastično zagađenje smrtonosno je za životinje i organizme koji žive u oceanima i morima. Osim toga, mikroplastika ubrzava utjecaje klimatskih promjena te zagađuje izvore pitke vode. Evidentno je da zagađenje oceana plastikom ima negativne posljedice ne samo za životinje, već i za ljude.

S obzirom da kozmetička industrija uvelike doprinosi ovom zagađenju, važno je obratiti pozornost na kozmetičke proizvode koje svakodnevno koristimo. Ovisno o tome što kupujemo i kako odlažemo pakiranja nakon korištenja, možemo utjecati na zagađenost oceana, a samim time i na zdravlje životinja i nas samih.

blue beauty
Foto: Photo Secrets

Brendovi koji sudjeluju u blue beauty pokretu

U cilju smanjenja plastičnog otpada od strane kozmetičke industrije, određeni brendovi odlučili su podržati ovaj pokret. Promjene koje su napravili i koje mogu i drugi brendovi napraviti uključuju implementaciju održivijih metoda proizvodnje. Neke od tih metoda su:

  • upotreba recikliranih ili reciklabilnih materijala za pakiranje svojih proizvoda,
  • upotreba sastojaka koji nisu opasni za oceane,
  • korištenje „low-waste“ ili „zero-waste“ metoda u svojim pakiranjima (npr. nadopunjavanjem proizvoda u stara, dezinficirana pakiranja).

Jedan od važnijih koraka koji brendovi mogu poduzeti jest prestanak proizvodnje jednokratnih plastičnih proizvoda poput jednokratnih maski za lice u obliku tkanine (eng. sheet mask).

Osim toga, kozmetički brendovi mogu osnovati partnerstvo s neprofitnim udrugama koje se bave zaštitom oceana te donirati dio profita takvim organizacijama kako bi podržali ovaj pokret.

Stoga se smatra da brendovi koji su odobreni od strane blue beauty pokreta implementiraju promjene kako njihovi proizvodi ne bi bili štetni za odvode, oceane i druge vodene površine. Neki od brendova koji mijenjaju svoje proizvođačke prakse kako bi njihovi proizvodi bili održivi su One Ocean Beauty, Ethique, Tarte Sea, Osea, Shiseido, REN, Kevin Murphy, L’Occitane, itd.

Kako možete podržati blue beauty pokret?

Prvi korak u podržavanju blue beauty pokreta jest podržavanjem brendova koji sudjeluju u pokretu. To znači da je važno kupovati proizvode čiji proizvođači podržavaju ovaj pokret te poduzimaju korake kako bi smanjili zagađenje oceana.

Osim toga, postoje koraci koje možete poduzeti kao pojedinci kako biste podržali ovaj pokret. Prije svega, važno je voditi se načelima „Reduce, reuse, recycle“ (“Smanji, prenamijeni, recikliraj”). To znači da smanjite kupovinu novih stvari na minimum, stara pakiranja/stvari prenamijenite umjesto da bacite te reciklirate ambalažu.

Prije svega nemojte kupovati pretjerane količine kozmetike koju nećete stići potrošiti. Umjesto bacanja proizvoda, kupujte rjeđe, ali kvalitetnije proizvode koje ćete iskoristiti do kraja. Na ovaj način smanjujete bespotrebno bacanje proizvoda i njihovih pakiranja.

Prilikom kupovine novih kozmetičkih proizvoda, provjerite je li pakiranje reciklabilno/biorazgradivo. Također izbjegavajte kupovinu proizvoda koji imaju jednokratnu upotrebu, poput maske u tkanini i uzoraka proizvoda.

Ako pakiranje proizvoda koji ste kupili nije reciklabilno, razmislite kako biste ga mogli iskoristiti na drugačiji način. Na primjer, ako imate praznu staklenu kutijicu, možete ju pretvoriti u mali lonac za cvijeće.

Ako nemate pristup brendovima koji su odobreni od strane blue beauty pokreta i dalje možete odabrati proizvode koji su manje štetni za oceane. Izbjegavajte kozmetiku koja sadrži mikroplastiku, a koja se često nalazi u fizičkim pilinzima, sastojke kao što su oksibenzon i oktinoksat (koji se često nalaze u kremama za sunčanje) zato što uništavaju koraljne grebene itd.

Članak uređen:

Ocijenite članak

0 / 5   0

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Blue beauty pokret – održiva kozmetika za zaštitu oceana

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.