Ovo su četiri važna i jednostavna koraka za jači imunitet

Imunitet Bayer

Imunitet je sofisticirani orkestar koji treba ravnotežu i sklad da bi mogao raditi ono što je njegova najvažnija uloga – štititi nas od bolesti

Imunološki sustav naš je obrambeni štit koji non-stop, bez prestanka radi na obrani od mikroorganizama koji uzrokuju bolesti. Kada mikroorganizmi ipak dospiju u ljudski organizam aktiviraju se složeni mehanizmi imunološkog sustava koji imaju zadaću obraniti organizam od uzročnika bolesti. No ponekad se tijelo ne uspije obraniti pa mikroorganizam uđe u sustav i izazove bolest, tada nam je potrebna pomoć. 

Nepravilna prehrana, loša higijena, stres, nedostatak sna, prekomjeran unos alkohola i pušenje, težak fizički i mentalni rad te često uzimanje antibiotika mogu poremetiti rad imunološkog sustava. Stoga su najčešći znakovi oslabljenog imuniteta stalan umor kojeg karakteriziraju osjećaj iscrpljenosti te zaduhe pri najmanjem naporu. 

I česte virusne (prehlade, pojava herpesa itd.) i bakterijske infekcije (upale uha, grla, pluća i sl.) znak su pada imuniteta. U znakove slabog imuniteta spadaju i češća pojava alergija, sporo zacjeljivanje rana i probavne tegobe.

Tu se postavlja vječno pitanje – možemo li intervenirati i ojačati imunološki sustav? S obzirom na to da je imunološki sustav upravo to – sustav, još nema konkretnog odgovora na to pitanje. Jedino što je sigurno jest to da bi imunološki sustav dobro funkcionirao potrebno mu je osigurati ravnotežu i sklad. 

Iako za sada ne postoje jasni dokazi o vezi između načina života i poboljšane imunološke funkcije, znanstvenici neumorno istražuju učinke prehrane, vježbanja, dobi, psihološkog stresa i drugih čimbenika na imunološki odgovor, kako kod životinja, tako i kod ljudi. I slažu se u jednome – zdrav način života siguran je korak prema pružanju podrške imunološkom sustavu.

Iako nema dokaza da će održavanje zdravog načina života iznenada ojačati imunološki sustav, poznato je da dobre navike doprinose ukupnom zdravlju, podržavajući sposobnost borbe protiv mikroorganizama. Pridržavajući se općih zdravstvenih smjernica zasigurno nećete pogriješiti, dapače, to je jedini i najbolji korak koji možete poduzeti kada je u pitanju zdravlje. Svaki dio ljudskog organizma, pa i imunološki sustav, bolje funkcionira ako se poštuju ove smjernice:

1. Osigurajte dovoljno sna

Jedan od najboljih načina za optimizaciju imunološkog sustava je dobar san. Ljudi koji spavaju manje od šest sati noću imaju veću vjerojatnost da se prehlade u usporedbi s onima koji spavaju sedam sati ili više.

Zašto je san toliko važan? Spavanje aktivira imunološki sustav koji se bori protiv infekcija. Manjak sna remeti rad imunološkog sustava. Zato je vrlo važno održavati isti ritam spavanja i buđenja svaki dan te spavati sedam do devet sati svake noći. Izbjegavanje kofeina nakon 16 sati te izbjegavanje alkohola ili hrane nekoliko sati prije spavanja može poboljšati kvalitetu sna.

2. Počnite se više kretati

Redovito vježbanje još je jedan ključ za podršku imunološkom sustavu. Tjelovježba smanjuje krvni tlak, kolesterol i rizik od srčanih bolesti, dijabetesa i depresije. Također, tjelovježba poboljšava protok krvi u mozgu, procese razmišljanja, utječe na kvalitetu kostiju i podiže razine hormona sreće u tijelu. 

Cilj je imati barem 150 minuta aktivnosti umjerenog intenziteta, poput brzog hodanja, svaki tjedan. Bilo koja vježba zbog koje vam srce i pluća rade pojačano je učinkovita, čak i ako vježbate samo nekoliko minuta dnevno. Tako možete žustrije šetati, plesati uz glazbu ili skakati u mjestu dok gledate televiziju. 

3. Smanjite stres

Kronični stres ima mnogo negativnih učinaka na zdravlje, a potisnuti imunološki sustav jedan je od njih. Iznimno negativan učinak imaju neki hormoni poput kortizola, koje tijelo oslobađa dok je pod stresom. Visoke razine kortizola umanjuju imunološki odgovor, oni oslabljuju aktivnost limfocita koji su ključni u borbi protiv infekcija.

Pokušajte pronaći aktivnost koja odgovara vašem stilu života –  to može biti vježbanje, meditacija, hobi ili razgovor s bliskim prijateljem. Možete isprobati vježbati tehnike dubokog disanja koje su jedan od efikasnih načina za smanjenje stresa i razine kortizola. Kad vas preplavi osjećaj uznemirenosti i stresa, odvojite nekoliko trenutaka i svjesno dišite. Ne mora biti dugo – čak i nekoliko dubokih, svjesnih udisaja može pomoći.

4. Poboljšajte prehranu

Dobra prehrana igra važnu ulogu u održavanju zdravog imunološkog sustava. Idealan prehrambeni plan čini Mediteranska prehrana koja obiluje povrćem, voćem, cjelovitim žitaricama i ribom. Na primjer, vlakna kojima obiluje tamnozeleno lisnato povrće pozitivno utječu na crijevne mikrobe koji pomažu rad imuniteta. 

Hranjive tvari iz voća i povrća izvor su vitamina (osobito vitamina A, C i D), minerala i antioksidansa koji podržavaju imunološku funkciju. Neka vaš tanjur bude što šareniji, birajte voće i povrće raznih boja i tako ćete tijelu pružiti različite antioksidanse koji štite od bolesti.

Osim voća i povrća, u prehranu bi trebalo uvrstiti i mahunarke, cjelovite žitarice, ribu, orašaste plodove i sjemenke. Važna je i hidracija. Pijte dovoljno vode, nezaslađenih čajeva i svježe cijeđene sokove. Izbjegavajte gazirana pića i zaslađene sokove koja uz nepravilnu prehranu potiču debljanje, a samim time i niz bolesti povezanih uz pretilost poput povišenog krvnog tlaka i dijabetesa. 

Dodatni koraci za jači imunitet: 

  • prestanite pušiti,
  • održavajte zdravu tjelesnu težinu,
  • izbjegavajte alkohol, ako ga pijete, budite umjereni,
  • održavajte higijenu i redovito perite ruke,
  • cijepite se prema programu cijepljenja.

Aspirin® Plus C učinkovito ublažava glavobolju, grlobolju i povišenu tjelesnu temperaturu nastalu uslijed prehlade ili gripe. Osim što sadrži acetilsalicilatnu kiselinu, koja je djelotvorna terapija protiv boli i povišene tjelesne temperature i ima protuupalna svojstva, Aspirin® Plus C sadrži askorbatnu kiselinu poznatu kao vitamin C, koja doprinosi obrani vašeg tijela i može vam pomoći da se brže oporavite. U obliku šumeće tablete, Aspirin® Plus C postaje osvježavajući lijek jednostavan za konzumaciju. Sada vam je na raspolaganju i Aspirin® Plus C Forte – dvostruka snaga u jednoj tableti. Više pročitajte ovdje.

Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svog liječnika ili ljekarnika.

Ovo je sponzorirani sadržaj kreiran u suradnji s tvrtkom Bayer

L.HR.MKT.02.2021.3771

Članak uređen:

Ocijenite članak

2.14 / 5   7

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Ovo su četiri važna i jednostavna koraka za jači imunitet

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.