Vježbe za vratnu kralježnicu

vratna kraljeznica

Jedan od najčešćih zdravstvenih problema današnjice svakako je oštećenje vratne kralježnice. Bol u vratnoj kralježnici pretežito uzrokuje sjedilački način života, bilo da je to na poslu ili kod kuće. Dugoročno takav način života dovodi do pojave raznih stanja i bolesti.

Ostali uzroci mogu biti ozljede te druga prirođena i stečena stanja. Nedovoljno kretanje i loše držanje mogu uvelike pogoršati tegobe u području vratne kralježnice.

Vježbe za vratne mišiće mogu vam pomoći prvenstveno u podizanju kvalitete vašeg općeg zdravstvenog stanja

Vježbe za vrat i ramena

Vježbe za vratnu kralježnicu su od velike važnosti jer nam pomažu u očuvanju mišića, a sa samo nekoliko vježbi dnevno možete izbjeći ukočenost kao i buduće ozljede.

Za vas smo pripremili 9 jednostavnih vježbi za vratnu kralježnicu koje će vam oduzeti svega desetak minuta dnevno.

Možete ih primijeniti u slučaju raznih zdravstvenih tegoba vratne kralježnice, ali i preventivno, kako biste poboljšali zdravlje svoje vratne kralježnice. 

Sljedeće vježbe za vratnu kralježnicu možete izvoditi kod kuće, pa čak i na radnom mjestu u vrijeme pauze. Svaku od navedenih vježbi ponovite najmanje pet puta. Vježbe su jednako učinkovito ako se izvode u stojećem ili sjedećem položaju.

vratna kraljeznica

Vratna kralježnica – tegobe

U današnje vrijeme većina ljudi pati od bolnih sindroma vratne kralježnice i to ponajviše zahvaljujući poslu kojim se bave. Vratne sindrome možemo podijeliti u tri skupine:

  • Cervikalni sindrombol u vratu koja se širi u ramena i lopatice prema prsnom košu. 
  • Cervikobrahijalni sindrom – bol u vratu koja se širi prema jednoj ili obje ruke, a ponekad je praćena smanjenim osjetom u rukama.
  • Cervikocefalni sindrom – bol koja se iz stražnjeg dijela vrata širi u glavu.

Najčešći uzrok pojave boli u vratu su degenerativne promjene u vratu. Ostali uzroci su traume, loši radni uvjeti te naravno kao i kod većine drugih zdravstvenih stanja – stres.

Slaba cirkulacija u vratu – simptomi:

  • zamagljen vid, 
  • diplopija (dvoslika), 
  • zatamnjenje vida, 
  • gubitak vida, 
  • vrtoglavica
  • prolazno oštećenje kranijalnih živaca, 
  • poremećaj u koordinaciji pokreta, 
  • poteškoće u gutanju, 
  • pojava utrnuća, 
  • poteškoće u govoru, 
  • kratkotrajno gubljenje svijesti, 
  • glavobolja
  • pojava mišićnog spazma, 
  • nagli gubitak snage u nogama. 

Vježbe za vrat i ramena

Ako imate dijagnosticirano oštećenje vratne kralježnice prije izvođenja ovih vježbi konzultirajte se s vašim liječnikom. Ako osjetite bolove prilikom izvođenja vježbi – prestanite vježbati!

U otklanjanju bolova u vratu i ramenima pomaže i joga. Prije prakticiranja joge konzultirajte se sa stručnjakom. 

Vježba 1.

Stanite ravno i uspravno, a ruke položite uz tijelo. Glavu lagano pomičite prema naprijed, ostanite u tom položaju pet sekundi, a zatim to isto ponovite samo ovog puta glavu pomičite unazad.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-1

Vježba 2.

Zauzmite isti položaj kao i kod prethodne vježbe. Glavu lagano pomičite unatrag, bez savijanja leđa, zadržite taj položaj pet sekundi, a zatim glavu pomaknite unaprijed prema prsima.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-2

Vježba 3.

Položaj tijela će biti isti kao i kod prethodnih vježbi. Jednostavno pomičite glavu od jednog ramena prema drugom, a položaj zadržavajte pet sekundi.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-3

Vježba 4.

Stanite uspravno i ravno, a jednu ruku podignite prema glavi kao što je to prikazano na prvoj slici. Zatim lagano obuhvatite glavu rukom i pritisnite glavu lagano prema ramenu, a položaj zadržite pet sekundi. Isto ponovite i s drugom rukom prema drugoj strani.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu5
vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-5

Vježba 5.

Stanite uspravno i ravno, a ruke lagano opustite uz tijelo. Ramena podižite prema gore, odnosno lagano slegnite ramenima, a zatim vratite u prvotni položaj.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-4

Vježba 6.

Sljedeća vježba je slična kao i vježba pod brojem četiri, no ovaj put ćete ju izvoditi bez pomicanja ruku. Glavu nagnite prema ramenu, a zatim ju spustite prema dolje kao što je to prikazano na drugoj slici.

Kada vraćate glavu u prvotni položaj, učinite to isto kako ste ju i spustili, odnosno glavu vratite u položaj u kojemu je ona ispružena prema ramenu, a zatim ju ispravite u prirodan položaj.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-6

Vježba 7.

Koristeći ruke, nježno pritisnite glavu prema svakom ramenu i zadržite pet sekundi. Isto ponovite pritiskom glave prema prsima.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-7

Vježba 8.

Lagano gurajte glavu prema naprijed, a zatim unazad. Dodatno pritisnite glavu rukama kako bi vratnoj kralježnici pružili dodatnu otpornost.

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-8
vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu8

Vježba 9.

Ručnik postavite na potiljak, njegove krajeve primite s rukama, a zatim lagano glavu pomičite prema naprijed i unazad. Možete isprobati vježbe za vratnu kralježnicu sa štapom, budući da vam štap može poslužiti kao potpora za pravilno izvođenje vježbe. 

vjezbe-za-vratnu-kraljeznicu-9

Vježbe za vratnu cirkulaciju

Ukočenost i bolove u vratu možete otkloniti poticanjem cirkulacije u području vrata. Svakodnevno razgibavanje i istezanje može vam pomoći u održavanju općeg zdravstvenog stanja vaše vratne kralježnice.

Istezanje započnite laganim i opreznim kruženjem glavom te istezanjem glave u lijevu i desnu stranu. Dnevno je za vježbe istezanja dovoljno izdvojiti između 15 i 20 minuta. Ujutro nikada nemojte naglo ustajati iz kreveta već se najprije protegnite.

Ako vam se uz bolove u vratu javlja svakodnevna glavobolja vjerojatno imate oštećenje kralježnice koje je uvjetovalo oslabljenu cirkulaciju. U tom slučaju potražite liječničku pomoć. Vježbe za vratnu kralježnicu nemojte samostalno izvoditi ako vam one uzrokuju dodatne tegobe i bolove.

Članak uređen:

Ocjenite članak

4.01 / 5   110

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Vezani pojmovi: vježbe za vratnu kralježnicu, vježbe za kralježnicu, vjezbe za vratnu kicmu, vratna kralježnica vježbe, vježbe za vratnu kralježnicu i ramena, vezbe za vratnu kicmu, vježbe za vrat, vjezbe vratne kicme, vratna kralješnica, vrtoglavice kralježnica, 

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Vježbe za vratnu kralježnicu

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje